tired female athlete after workout 1


Če za nasvet o dietah in hujšanju vprašate nekoga iz medicinske stroke, boste najverjetneje v odgovor dobili nekaj takega kot: “Zmanjšaj število vnosa kalorij in jej nizko-maščobno hrano”. Toda navkljub temu, je dandanes pre-debelih več ljudi, kot kdajkoli prej.

Naj omenim, da rešitev za hujšanje in diete NE leži v zmanjševanju vnosa kalorij in uživanju nizko-maščobne prehrane. Odgovor, oziroma del odgovora se skriva nekje drugje. Pa poglejmo kje…

Ste že slišali za hormon leptin?

Leptin je hormon, ki je ključni igralec v regulaciji telesne teže. Leptin nastaja iz maščobnih celic in možganom sporoča koliko energije imate na voljo in kako naj jo uporabijo. Ko imate na voljo dovolj energije, leptin sporoči vašim možganom, da prenehate jesti in pričnete s kurjenjem maščobe. Ko pa imate energije pre-malo, pa leptin vašim možganom sporoči ravno nasprotno, in sicer, da naj poveča vaš apetit, da bi vas spodbudili k temu, da bi jedli in si povečali nivo energije.

Najnovejše raziskave kažejo, da lahko postanete celo odporni na hormon leptin (leptin resistance), podobno, kot lahko postanete odporni na inzulin. Torej, ko celice ne razumejo več sporočil, ki prihajajo s strani hormonov, temu pravimo, da celice postanejo “odporne”.

Do tega pride s tem, ko se preveč hormona nahaja v krvnem obtoku, skozi daljše obdobje. Pravzaprav, odpornost na leptin lahko vodi tudi do odpornosti na inzulin. To pa seveda vpliva na to, da povečate tveganje in dovzetnost za debelost, bolezni srca, diabetes in celo rak. Ko jeste hrano, ki povzroča hitre skoke sladkorja v krvi, s tem “vržete” inzulin in leptin iz ravnotežja, torej pride do nepravilnega delovanja teh hormonov. Visok krvni sladkor povzroči povečano produkcijo inzulina in ko se ta sladkor presnovi v maščobne celice, prav te maščobne celice sprostijo hormon leptin.

In če se to pojavlja skozi daljše časovno obdobje, celice postanejo imune, odporne na sporočila, ki jih oddaja hormon leptin. Posledica tega pa je, da vaši možgani nikoli ne prejmejo sporočila, da imate dovolj energijskih zalog, da bi lahko “kurili” maščobo in nadzorovali svoj apetit. In poleg tega, da hormon leptin igra znatno vlogo pri nadzorovanju telesne teže, je prav tako izredno pomemben pri nadzorovanju hipotalamusa. Hipotalamus pa regulira avtonomne funkcije v telesu, torej tiste funkcije, ki za delovanje ne potrebujejo vašega zavestnega nadzora.

Te funkcije so:

  • Telesna temperatura
  • Stopnja srčnega utripa
  • Lakota
  • Odzivnost na stres
  • Kurjenje maščob in shranjevanje maščob
  • Reproduktivno obnašanje
  • Rast kosti in level krvnega sladkorja

Dva enostavna načina, kako uravnovesiti Leptin in telesno težo

Na srečo obstajajo načini za obnovitev ravnovesja www.smsdieta.si. Nove študije kažejo, da lahko z redno telesno vadbo in dodajanjem ribjega olja k prehrani (Omega 3 kapsule, olje ipd) učinkovito pomagamo telesu, da znova postane občutljivo in dovzetno na hormon Leptin. Z uživanjem ribjega olja, dobavljate telesu esencialne omega 3 maščobne kisline. S telesno vadbo pa prav tako povečujete občutljivost na leptin.

Torej, začnite vaši prehrani dodajati ribje olje (po možnosti farmacevtsko čisto) ali Omega 3 kapsule, ter se obenem začnite rekreirati. Vse to lahko začnete in počnete postopoma in s tem boste vašemu telesu in samim sebi naredili veliko uslugo. Seveda se o načinu telesne vadbe in uživanju Omega 3 maščobnih kislin prej posvetujte z vašim osebnim zdravnikom, ki vam bo glede na vaše zdravstveno stanje znal pametno svetovati glede vključevanja Omega 3 maščobnih kislin v vašo prehrano ter glede stopnje in načina telesne vadbe, ki bi bila najprimernejša za vaša leta in stanje fizične pripravljenosti.

Rate this post