fruits and vegetables for weight loss 1


Velja splošno pravilo, da je večer najslabši čas za obrok. Logika tega naj bi bila: večer je čas, ko se telo in procesi v telesu počasi ustavljajo in upočasnjujejo, zatorej je telo bolj dovzetno za pridobivanje maščobe.

Zveni smiselno, toda ali je to tudi resnica?

Ne obstaja nobena dokončna študija ali dokaz, ki bi dokazoval predvidevanje, da uživanje večernih obrokov povzroča večje pridobivanje maščobe, kot uživanje ostalih obrokov tekom dneva. Študije razkrivajo, da so ostale spremenljivke, kot so frekvenca obrokov, glikemični indeks hrane, količina zaužitih kalorij in hormonsko ravnotežje, pravi “odjemalci moči” zmožnosti telesa kuriti ali pridobivati maščobo.

Celo stališče, da zauživanje obrokov pozno zvečer povzroča pridobivanje maščobe, je globoko vkoreninjeno v družbi. Razlog: za večino ljudi, ki tekom dneva zaužijejo več obrokov, je lahko ta večerni, pozni obrok resnično “malce preveč”. In rezultat tega je prevelik in prekomeren napor za telo, ki pogosto vključuje pridobivanje maščob academic.oup.com. Ali to pomeni, da je jesti pozno, slaba ideja? Prav nasprotno. Če je načrtovanje prehranjevanja tekom dneva pravilno in s tem postane večerni obrok, glavni obrok dneva, lahko postane večerno, pozno prehranjevanje izjemno koristno.

Obstaja zajeten kup dejanskih dokazov, da smo ljudje izredno dobro prilagojeni za večerno, pozno prehranjevanje. Še vedno “nosimo” iste gene, kot so jih nosili naši predniki, ki so bili lovci na hrano. Primarno so bili zaposleni z lovljenjem in zbiranjem hrane tekom dneva in uživanjem te hrane tekom večera, večernih ur, ko je nastopil čas počitka. Pravzaprav je naše telo genetsko pred-programirano za delovanje po ciklih “cikardične ure” (to je, biti aktiven prek odneva in počivati zvečer).

Našo notranjo uro kontrolirata dva, nasprotujoča si dela avtonomnega živčnega sistema; SNS (simpatični živčni sistem), ki je odgovoren za budno, čuječe in “boj ali beg” stanje, za akcijo in reakcijo na stres tekom dneva ter na drugi strani PSNS (parasimpatični živčni sistem), ki je odgovoren za sprostitev, prebavo in spanec tekom noči. In prav zaradi tega, naše telo prebavlja in uporabi hranila bolje zvečer in ponoči, ko počivamo, kakor pa tekom stresnih dnevnih ur, torej tekom dneva.

Nadalje, večer in noč je čas, ko level rastnega hormona (Growth Hormone) doseže svoj vrhunec (Vrhunec izločanja v REM fazi spanca, to je v fazi globokega spanja). Rastni hormon je poznan po tem, da močno in učinkovito vpliva na rast kostnega tkiva in kurjenja maščobe. Zato lahko pozni, večerni obroki, če so zaužiti pravilno, učinkujejo zelo anabolično. Vedeti pa je potrebno tudi to, da se delovanje rastnega hormona ne zmore pokazati v vsej svoji moči brez vmešavanja inzulina. Večerni, pozni obroki, lahko s pridom izkoristijo maksimalno izločanje rastnega hormona v poznih večernih in nočnih urah, s tem, ko telesu dobavijo hranila, ki so potrebna, da dejansko pride do olajšanega delovanja in izločanja rastnega hormona. S tem pridodajo k sintezi beljakovin v mišičnem tkivu in istočasno k kurjenju maščobe (še posebej na področju abdomena) sl.wikipedia.org.

Za zaključek lahko rečemo, ne izdajte svoje biološke usode. Ne zanikajte svoje potrebe po uživanju hrane v poznih, večernih urah. Če boste zanikali to biološko potrebo, se vam lahko zgodi, da se vam bo telo zaradi tega maščevalo, da bi s tem ponovno pridobilo nazaj vse, kar mu je bilo odvzeto. Telo vam to lahko mnogokrat pokaže tako, da se vam v poznih, večernih urah pojavi nezadržna potreba po hrani, ki se kaj hitro lahko konča z nočnim prenajedanjem. In kot zadnje, pozni večerni obroki imajo največkrat zelo sproščujoč učinek na telo in vas s tem pripravijo na počitek in nočni spanec. Če ne drugega, vam lahko pozni, večerni obroki pomenijo srečen konec težkega in napornega dneva.

Rate this post