man training in gym 1


To me zdaj sprašujejo ves čas – ljudje, ki so dosegli “plato” (naleteli na “zid”, oviro) in jim ne uspe več pridobivati mišične mase in ostalih opaznih rezultatov.

Preko emailov in privatnih konzultacij, sem spoznal, da večina teh ljudi “trpi” zaradi večih, različnih težav, povezanih s prehranjevanjem, taki primeri so recimo utrujenost, letargičnost, lenost, počasnost, pridobivanje maščobnega tkiva, izguba libida, nespečnost, nepravilnosti in izguba mišične moči in vztrajnosti.

Namen tega članka je razjasniti nekaj principov glede rasti in obnavljanja mišične mase ter same narave telesne kompozicije. Naj pričnem z razlogi, zakaj ljudje dosežejo “plateau”, oziroma, po domače rečeno, zakaj naletijo na zid, na oviro.

Ljudje naletijo na oviro, ko je sposobnost prilagajanja telesa na fizični stres, preko pomlajevanja (rast in obnova) oslabljena. Rast, razvoj in sinteza beljakovin je regulirana s strani večih dejavnikov, kot so žleze, hormoni, encimi, hormonalni receptorji, pH celične membrane, mineralna kompozicija, osmotski tlak, nukleotidi zunanje-celične plazme, ciklični AMP, ciklični GMP, pridobivanje mitohondrične energije in čisti stres. Po domače rečeno – rast mišične mase je bolj zapleten proces, in ni le “filanje” z beljakovinami ter dviganje uteži.

Princip induciranja rasti je osnovan na močni stimulaciji, ki signalizira pomlajevanje (obnavljanje tkiva) in razvoj (povečanje mišičnega tkiva). Stimulacija rasti aktivira anabolični proces preko receptorjev v celični membrani. In ta stimulacija zahteva prenašalce signalov, kot so hormoni, steroidi, dejavniki rasti (growth factors) in nukleotidi ne zmorejo biti v celoti potencirani brez aktivacije receptorjev celične membrane.

Če so receptorji celične membrane neobčutljivi (kot je to recimo v primeru zmanjšane občutljivosti na inzulin, adrenalne ali IGF1 receptorje), potem je rast oslabljena. Seveda temu botrujejo še drugi dejavniki, toda, da bi razumeli principe rasti, naj rečem le to, da je aktivacija receptorjev celične membrane kritičnega pomena.

Aktivacija rasti temelji na sposobnosti telesa opomoči si in ponovno postati občutljivo na te receptorje. Zmožnost obnavljanja in rasti v telesu deluje soodvisno. Poanta je, da vaše telo potrebuje čas, da si lahko opomore, da bi kasneje zmoglo rasti.

In proces obnavljanja vključuje razstrupljanje tekom dneva, skrbno načrtovanje dnevne prehrane (IN količine hrane) ter, kar je najbolj pomembno, ublažitev in olajševanje stresa, pod katerim so vaša jetra. S tem namreč pripomoremo regulirati sintezo beljakovin in “kurjenja” maščob.

In Warrior Dieta vam daje prav to

Včasih je dobro narediti korak nazaj, da bi se lahko premaknili dva koraka naprej pripravljen. In tisti, ki jih skrbi, da bi poleg izgube odvečne maščobe, izgubili tudi nekaj mišične mase, še niso dojeli, da so na tej uvodni stopnji že izboljšali svojo telesno kompozicijo (s tem mislim na izboljšanje razmerja mišično tkivo – maščobno tkivo). V želji, da bi se premaknili preko ovire, zida, na katerega smo naleteli, je potrebno iti skozi uvodno fazo razstrupljanja, katerega pogosta posledica je začasna izguba telesne teže.

Mit o Beljakovinah

Veliko ljudi naleti na “zid” oz. na oviro, kljub temu, da uživa gromozanske količine beljakovin, večinoma s pomočjo raznih komercialnih beljakovinskih praškov. In vsi ti, ki dnevno zaužijejo 300 – 400g beljakovin, ne dojamejo, da je prav to uživanje prekomernih količin beljakovin eden od razlogov, da so naleteli na “zid”, na oviro, ina da se ne zmorejo premakniti dalje in pridobiti še več mišične mase.

Preveč procesiranih beljakovin ustvari beljakovinsko neravnotežje, ki vodi do — kdo bi si mislil — pomanjkanja amino kislin!

In kot da to še ni dovolj, jih telo, z namenom, da bi se znebilo teh odvečnih aminokislin, pretvarja te aminokisline v energijo ali maščobe, kar pa pomeni ogromen stres za jetra, saj pri presnovi beljakovin prihaja do toksičnih stranskih produktov.

Nizko Ogljiko-Hidratni Izdelki

Večina nizko ogljiko-hidratnih izdelkov vsebuje sestavine, ki resno ovirajo kurjenje maščob ali glikolizo (pretvorbo sladkorjev v energijo). Glicerin, etanol in sorbitol so skoraj že stalnica v večini nizko ogljiko-hidratnih izdelkov. Te kemikalije imajo lahko uničujoči učinek na zmožnost reguliranja maščob in presnove sladkorjev, katere regulirajo jetra.

Zato je vse to znanje okoli rasti intrigantno in si zasluži dosti več pozornosti. Nenazadnje pa, z namenom, da bi poenostavili stvari, naj vam ponudim 12 osnovnih nasvetov, ki vam bodo v pomoč pri vašem prizadevanju, da bi zdravo pridobivali mišično tkivo in obenem izgubljali maščobno tkivo:

1. RAZSTRUPLJANJE! Faza zmanjšanega uživanja hrane tekom dneva (undereating), ki vključuje uživanje žive hrane, kot je sveže sadje in zelenjava in sokovi narejeni iz njih, bo znatno pospešila proces razstrupljanja.
2. Vzemite si 2 do 3 tedne in NE jejte procesirane hrane in jejte raje celostno hrano (naravno, neprocesirano).
3. Morda ste pretrenirani. Vzemite si čas za počitek in opazujte, ali vam to pomaga.
4. Izogibajte se beljakovinskih, nizko ogljiko-hidratnih izdelkov, ki vsebujejo glicerin.
5. Zmanjšajte konzumiranje alkohola.
6. Ogljikovi hidrati NISO slabi! Kronično izogibanje ogljikovim hidratom lahko upočasni delovanje šćitnice in oslabi rast.
7. Le uživajte zdrave maščobe. EFA maščobe v lanenem olju ter fosfo-lipidi v sojinem lecitinu so esencialne za celično membrano in igrajo kritično vlogo v regulaciji hormonalnih in celičnih funkcijah.
8. Izmenjavajte dneve, ko se prehranjujete minimalno in dneve, ko se prehranjujete maksimalno sl.wikipedia.org. Minimalno prehranjevanje bo potenciralo vaše telo, da preklopi v anabolno fazo. Maksimalno prehranjevanje pa bo aktiviralo končno stimulacijo.
9. Zaščitite vašo mitohondrično DNA z uživanjem antioksidantov (najbolj pomembni so prekurzorji glutationa, SOD prekurzorji in lipoična kislina).
10. Dodatno se začitite z uživanjem multivitaminskih in mineralnih dodatkov k prehrani.
11. Izogibajte se kroničnemu omejevanju natrija. Natrij je nujen za rast.
12. Bodite zmerni pri uživanju kreatina, da bi se izognili oslabitvi zmožnosti telesa, da bi samo proizvajalo kreatin.

To je nekaj osnovnih nasvetov, ki vam bodo (upam) v pomoč pri tem, da bi se premaknili onstran “zidu”, stagnacije. Naj omenim le še to, da, če boste sledili zgoraj naštetim priporočilom, boste s tem na naraven način pospešili vaš metabolizem, presnovo in rezultat tega je seveda izguba odvečne telesne maščobe.

Opomba:

Pridobivanje mitohondrične energije preko ATP (adenozin-tri-fosfat) je kritično za rast in celostno obnovo in proces pomlajevanja. Zatorej boste s tem, ko boste ščitili mitohondrično DNA, obdržali visok nivo energije in obenem upočasnili proces staranja. Vse to pa pomeni uspešno rast.

Rate this post